Translate

wtorek, 23 kwietnia 2013

Przyjaźń żywi się zaufaniem, jeśli go nie ma maleje, umiera.

Czy ufać jest łatwo? Wydaje mi się, że jest to sprawa indywidualna. Niektórzy ufają po szybkim czasie, a niektórzy potrzebują kogoś dobrze poznać, aby zaufać. A jeszcze inni wcale nie umieją ufać. Jest to spowodowane przeszłością jak i naszymi cechami. Jeśli ktoś choć raz zawiedzie trudno jest zaufać po raz drugi. Ma to również swój skutek w innych znajomościach. Ale są też takie osoby, którym przychodzi to z łatwością, co często przechodzi w naiwność.
Powinno się ufać w miłości i przyjaźni, dać szansę, ale jeśli widzimy, że coś jest nie tak nie można być naiwnym.
Ja raczej staram się ufać ludziom, choć już nie raz się na tym przejechałam i łatwe to już raczej nie jest. Ale teraz mam takiego wspaniałego przyjaciela Andrzeja, któremu jestem w stanie powierzyć bardzo ważne sprawy i wiem, że nie zawiedzie. Jest wyjątkowym przyjacielem. Choć czasem mógłby mnie nie budzić o jakiejś barbarzyńskiej porze ;)
A co z zaufaniem do samego siebie? Wydaje mi się, że im jesteśmy starsi, bardziej doświadczeni jest to coraz łatwiejsze  albo coraz trudniejsze ponieważ z każdym dniem poznajemy samych siebie, wiemy jak zachowamy się w danej sytuacji i do czego jesteśmy zdolni. Ja teraz ufam sobie, że dam radę na egzaminach i chyba aż tak źle mi dzisiaj nie poszło na części humanistycznej, a prawie nic się nie uczyłam, zobaczymy jak pójdzie jeszcze jutro i pojutrze, ale na ogół mam problem z zaufaniem samej sobie, straszne ale prawdziwe.


4 komentarze:

  1. Ach, święte, piękne słowa... Czytam któryś raz z kolei i uśmiecham się, czytam, czytam, rozmyślam... Tak, zaufanie to podstawa, i to nigdy się nie zmieni.
    http://angelika-angelikaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie piszesz. Jesteś inteligentną osobą. Tak, zgadzam się z tym w pełni co tu jest napisane :P
    http://neopoltiandreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piszesz niesamowicie, po prostu nie można się oderwać od tego :) Mam nadzieję, że Ci dzisiaj dobrze poszło i, żeby jutro dobrze (^.^) I jeszcze dodałaś mnie do polecam! Boże, jaki zaszczyt :D

    Martucha ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobrze napisane!
    Ja również czytałam po kilka razy ten wpis! :)

    http://xstubborndreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń